img072-3939-406
HE | EN
img

“למדתי ושכחתי, חוויתי והבנתי”

ביום יום אנו מוקפים ונחשפים לעשרות אלפי פרטים קטנים, לחלקם אנו מודעים ולחלקם כלל לא. הנקודה המעניינת היא שהפרטים הקטנים הם דווקא גדולים, גדולים מאד. כולנו זוכרים את ההתרסקות הדרמטית של מעבורת החלל "קולומביה", אסון קשה שגבה גם את חייו של האסטרונאוט הישראלי אילן רמון ז"ל. מה הוביל להתרסקות המעבורת? פרט קטן, קטן מאד.

היה זה אריח (לבנה קטנה) שנפל ממעטפת הכנף של המעבורת במהלך ההמראה. פרט קטן שלא יוחסה לו חשיבות רבה (על אף שנאס"א הייתה מודעת וצילמה את רגע נפילת האריח). בכניסת המעבורת חזרה לאטמוספירה, חדר חום עז דרך האריח החסר לכנף, ומשם למיכל הדלק, וההמשך לצערנו ידוע וכואב. ניסיתם פעם לשלוח אי מייל לכתובת מייל עם "טעות קטנה" של אות אחת? נניח את האות n במקום האות m? מיותר לציין שהמייל לא יגיע לעולם ליעדו.. אז כן, כולנו יודעים, לפרטים הקטנים יש חשיבות עצומה, לא פחות ואולי יותר מהפרטים הגדולים.

רק שילוב נכון בהתייחסותנו לאבנים הגדולות והקטנות בחיינו יוביל להתנהלות הרמונית, בטוחה ומקצוענית. זה קשה ומצריך משמעת.

לקרוא פעמיים את המייל, לכתוב סיכום לפגישה, לעבור על המסקנות משנה שעברה – זה מצריך מאיתנו עבודה, ורובנו עסוקים (וגם קצת עצלנים לפעמים). אנחנו דור של "מהירות ומולטי טאסקינג", מלא משימות במקביל ופצל קשב שעלול לגרום לתוצאה שטחית, פזיזה, מרובת תקלות וכמובן – מפספסת את הפרטים הקטנים. החדשות הטובות הן, שבאמצעות משמעת ניתן לפצות על כך ולהגיע לרמה גבוהה בטיפול בפרטים קטנים.

מה הסכנה בירידה לפרטים? במיקוד תשומת הלב לפרטים הקטנים?

אנחנו צריכים להבדיל בין כלל הפרטים הקטנים שיש במציאות לבין הפרטים הקטנים שחשובים לנו לאותה הסיטואציה.

כתיבה

"ההפך מלשכוח הוא לרשום" , עצם הכתיבה גורמת לנו להאט ולהבחין בפרטים, לחשוב פעמיים, לצרוב ולגבות את המידע על גבי מחברת/מחשב – מניסיוננו כלי זה הוא המשמעותי ביותר.

תמונה גדולה

קודם כל, זוכרים מהי המטרה. מה המשימה שלי? האם יש לי תאריך יעד להשגת המטרה?

לוח זמנים מסודר

התכנון חשוב! כדאי לעשות לוח זמנים מסודר (וגם ריאלי) המאפשר הגעה מסודרת לפגישות, זמן לעבודה עצמית ומעבר על משימות קטנות.

בלתמ״ים ובעיות

תמיד יהיו, לא משנה כמה נתכנן. לכן, כאשר אתם נתקלים בבלת"ם, נשמו עמוק וחשבו אם הבעיה אכן קריטית? האם עכשיו זה הזמן המתאים לטפל בבעיה? האם נכון להשקיע אנרגיה או דווקא להתעלם / לדחות לרגע בו תהיו פנויים לכך? ניהול בעיות שקול מהווה כלי מוצלח ביותר להתנהלות רגועה ומסודרת.

ריבוי משימות

הימענו מ"מולטי טאסקינג", זה לא באמת עובד. המוח שלנו יכול להתמודד בכל רגע נתון עם משימה אחת. עצם ריבוי המשימות מייצר סטרס, חוסר ריכוז וטעויות רבות. "הזמן היחיד הקיים הוא עכשיו".

חזרה

לנצח את הריחוק: גיבוש צוותים בעידן של עבודה מרחוק

בעולם העבודה המשתנה במהירות, גיבוש הצוות וחיזוק שיתוף הפעולה מעולם לא היה קריטי יותר

לקריאה

מביאים את האקשן הישר למשרד שלכם

כשכל הציוד ארוז ומוכן לכם מראש, כל שנותר לצוות שלכם הוא להתמסר לחוויה ולהתחבר אחד עם השני

לקריאה

לנצח את הריחוק: גיבוש צוותים בעידן של עבודה מרחוק

בעולם העבודה המשתנה במהירות, גיבוש הצוות וחיזוק שיתוף הפעולה מעולם לא היה קריטי יותר

לקריאה

מביאים את האקשן הישר למשרד שלכם

כשכל הציוד ארוז ומוכן לכם מראש, כל שנותר לצוות שלכם הוא להתמסר לחוויה ולהתחבר אחד עם השני

לקריאה